نقد و بررسی فیلم های ماورائی: آخرین جن گیری نقد و بررسی فیلم های ماورائی: آخرین جن گیری
تاریخ : دو شنبه 30 خرداد 1390
نویسنده : Oda Pardeks

نقد و بررسی فیلم های ماورائی: آخرین جن گیری

اسم " جن گیر " که معمولا به هر نحوی برای یک فیلم انتخاب می شود ، تماشاگر را ناخودآگاه به یاد فیلم معروف " جن گیر " ( 1973 ) اثر " ویلیام فردکین " می اندازد. فیلمی که به عنوان ترسناک ترین فیلم تاریخ سینما شناخته شده است و واقعا هم این نام برازنده اش است. اما بعد از آن معمولا هر بار پسوند " جن گیر " با نام فیلمی آمده است، آن فیلم چیزی جز یک شکست نبوده است!. آخرین اینها فیلمی است که به تازگی اکران شده به نام " آخرین جن گیری " که قصد دارد بار دیگر ما را بترساند اما باید دید که می توان در سال 2010 تماشاگر را بترساند یا نه.

کاتن مارکوس ( پاتریک فابیان ) یک کشیش است که مدتهاست دیگر اعتقادی به کارش ندارد و تنها به منزله توفیق در مسائل مالی به کار خودش ادامه می دهد. این کشیش البته به خاطر توانایی اش در عمل جن گیری و احضار روح بسیار معروف است ، کاری که البته کشیش همیشه با استفاده از محیط و وسائل انجام می دهد و خودش اعتقاد چندانی به آن ندارد. او تصمیم دارد برای آخرین بار عمل جن گیری را انجام دهد و البته این بار قصد دارد گروهی را نیز با خود همراه بیاورد تا تمام لحظه های اینکار را فیلمبرداری کنند. او برای این کار خانه ای در روستایی در لووزیانای آمریکا را انتخاب می کند، در این خانه یک مرد به همراه دو فرزندش که یک دختر و پسر نوجوان هستند زندگی می کند ، مادر آنها چند سال پیش به علت ابتلا به سرطان فوت کرده است. پدر این خانواده فکر می کند که دخترش توسط شیاطین تسخیر شده است ، کشیش و گروهش در ابتدا تصور می کنند که این مورد نیز مانند گذشته است اما ظاهرا اینبار واقعا اوضاع فرق می کند!.

همانطور که می دانید ژانر ترس تقریبا چند سالی است که یک تغییر اساسی کرده است. امروزه دیگر مردم عادت دارند فیلمهای ترسناکی را ببینند که دوربین در دست و بصورت مستند باشد! که نمونه اش فیلمهایی نظیر " فعالیت های فوق طبیعی " یا " rec " است. فیلمهایی که با روند افزایش تولیدشان کم کم دارند تبدیل به سوهان اعصاب می شوند! دلیل روند افزایش تولید این نوع فیلمها به این دلیل است که هزینه ساخت آن بشدت پایین است و همه ترجیح می دهند که شانس خود را در این بازار امتحان کنند. برای نمونه کافی است به فیلم " فعالیت های فوق طبیعی " اشاره کنم که با هزینه 10 هزار دلاری ساخته شد و میلیونها دلار فروش کرد. " آخرین جن گیری " نیز با استفاده از همین فرمول " دوربین در دست " ساخته شده است. در این فیلم هم مانند همیشه یک فیلمبردار وجود دارد که همیشه همه چیزهای مهم را فیلمبرداری می کند و از کسی هم نمی ترسد اما باقی گروه مدام فریاد می زنند!. بارز ترین نکته درباره فیلم " آخرین جن گیری " این هست که کاملا بر پایه همان فرمول همیشگی که این سالها جواب می دهد ساخته شده است. فکر می کنم دختری با موهای بلندی که بر روی سقف بر عکس راه می رود را دیگر این روزها همه در هر فیلم ترسناکی می بینند ، دویدن و ظاهر شدن روح در یک گوشه از تصویر دوربین و.. همه این صحنه ها بار دیگر در فیلم " آخرین جن گیری " تکرار شده است. فیلم با بهره گیری از بهترین نمونه ترسهای فیلمهای دیگر ، صحنه های ترسناک خودش را پایه ریزی کرده است، به عبارتی این فیلم گلچینی از صحنه های مهم ترسناک فیلمهای دیگر است که در موقعیت و مکان متفاوتی اتفاق می افتند. با اینحال بازی بازیگران فیلم خوب و طبیعی است. بهترین بازی را " پاتریک فابیان " انجام می دهد که کمک زیادی در باور پذیری هرچه بیشتر نقش کرده است. " دانیل اشتام " که این فیلم سومین فیلمش در مقام کارگردانی است سعی کرده تا فیلمش ترسناک باشد اما مشکل اصلی فیلم او این است که ارجینال نیست و ایده ی تازه ای برای بیان کردن ندارد.
" آخرین جن گیری " می تواند کسانی را که عاشق ترسیدن به سبک " دوربین در دست " هستند راضی کند اما " آخرین جن گیری " فیلمی نیست که بعدها از آن یاد کنید. خودتان را برای رویارویی با روح هایی که مشخص نیست چه مشکلی دارند و چرا همیشه اینقدر دوربین دوست هستند آماده کنید!.

آخرین جن گیری: The Last Exorcism
کارگردان : Daniel Stamm
نویسنده : Huck Botko . Andrew Gurland
بازیگران :
Patrick Fabian ... Cotton Marcus
Ashley Bell ... Nell Sweetzer
Iris Bahr ... Iris Reisen
Louis Herthum ... Louis Sweetzer
و...............
ژانر : ترسناک
درجه سنی : PG-13 ( مناسب برای افراد بالای 13 سال)
زمان : 87دقیقه

خواهشا دوستانی که این فیلم رو دیدن نظرشون رو راجع به این فیلم بگن

از استادان هم خواهش میکنم که نظر خودشون رو راجع به فیلم های ماورائی بگن ممنون

دیگران را ببخش نه به خاطر اینكه سزاوار بخششند
به خاطر اینكه تو سزاوار آرامشی




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید